Bakom blåa dörrar

Idag efter jobbet passade jag på å hälsa på en gammal fin vän, Leon, som numera bor ända borta i StorStan, så då får man passa på när tillfället ges. Hans föräldrarhem är så fint, med blåa dörrar och fönster, ett himla mysigt hus både ute som inne!
Jag upptäckte en pärla under mitt besök. Leon och hans pappa har rustat upp "drängstugan" till huset och de planerar att hyra ut den till sommargäster och dylikt. Jag kommer flytta i augusti (mer om det en annan gång) och då när jag då kanske kommer tillbaka till Småland (en annan gång som sagt) över sommaren för att sommarjobba på väldens bästa jobb så måste jag ju bo någonstans. Vill ha nått eget helt, men har ju inte kvar lägenheten, så kanske kan hyra en drängstuga i Södra Örsjö? Haha, drömma kan man ju alltid, men kolla så fint det är och vilken potential den lilla stugan har! Sorry att det e blurriga mobilbilder, men hade ju inte en tanke på å ta med kameran...Allt började med denna blåa dörr.
 
 
På bottenvåningen i huset är det ett stort kök, med vedeldad spis, och i rummet bredvid finns en kamin. Fantastiska ljusinsläpp i både kök och rum med en underbar pärlspånt på väggarna, verkligen ljust och sommrigt. I köket finns också det fina hörnskåpet. Dörrarna är verkligen charmiga, och så himla fint målade och naturligt slitna, dessutom, fönsterraden över dörren till köket..I love it! En trappa upp finns ett stort och ljust loft.
 
Behöver jag säga att jag är kär?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0