Kalmariter i stan, lördagkväll & söndag

Ett kul sammanträffande är att en av mina nya vänner i klassen, Maja, från Växjö, en av hennes kompisar är också god vän med Johanna. Ytterligare att sammanträffande är att Majas vänner var i Linköping samma helg. Det betyder stort tacokalas hos mig! En väldigt trevlig kväll!!
 
 
Efter denna väldigt lyckade och ganska sena kväll tog vi sovmorgon och långfrukost
 

Blommigt kontrast till regnet och rusket utanför fönstret. Planen var egentligen att hitta på nått ute, men vädret svek oss så vi la pussel i pyjamas hela förmiddagen istället, klagar inte!
 
 
Vilka gömmer mig bland bitarna?
 
När det blev dags för lunch gick vi till Berga Livs, som har allt Ica inte har typ. Vi köpte Ajvar och Baklava! Vi skulle nämligen laga Chivapcici, bosnisk paradrätt, så gott!!
 
 
Mums, och med detta till dessert dessutom!
 

När Erna och jag lagade maten la Johanna nästan klart pusslet, nu har de åkt hem. Jag saknar dem redan! Som tur är kommer det nya smålänningar och hälsar på nästa helg. Det ser jag fram emot!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0