Mitt referensbibliotek

Som blivande uppsatsskrivare blev jag tipsad om att det inte är någon ide att låna böcker utan bättre att köpa de man kan tänkas komma att behöva, alltid nära till hands liksom!
 
Jag som är stor nörd av både arbetarrörelsen och folkhemmet har ju då självklart tänkt att jag ska skriva nått om detta och då därför att bra tag nu kastatt mig över böcker i ämnet så fort jag fårr chansen! Eftersom det verkar som att det bara är jag som tycker det är kul så brukar böckerna vara väldigt billiga dessutom! Dubbel vinst för mig!
 
 
Två Arbetets sönder Segrarnas tid och Pionjärtiden - 40kr/styck
Dessutom Svensk arbetarrörelse under hundra år - 60kr. Så himla fina båda med guldkant å vackra illustrationer!
 
 
Steg för steg Utgiven 1973 för LO:s 75 års jubileum och dessutom tillängds Sveriges arbetare - 50kr  
 
 
Måste ju dessutom ha biografier över husgudarna i mitt hem! Hansson, Palme och Hammarskjöld!
 
 
Böckerna jag köpte på stadsmuseet har nu blivit en del i referensbiblioteket!
Arbetare i strejk som innehåller strejkstatistik (måste ju vara bästa ordet) plus böcker om bostadsbyggande i folkhemsvisionen.
 
 
Ytterligare en bok som jag håller mycket kär, pga personen jag fick den av och för att det är en så jäkla häftig bok. Skriven av Hinke Bergegren en mycket betydande person inom ungdomsförbundet i tidig arbetarrörelse. En pojk jag läst mycket om och att då få en bok skriven av honom i egen hög person, det var bara så häftigt!
 
 
Avslutar med en annan liten goding jag fick i julklapp som jag förhoppningsvis också kan använda mig av på nått sätt då Ellen Key och hennes Skönhet för alla också talar om jämlikhet och lika villkor!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0