Resan till BOSNIEN påsken 2013

Nu gör jag såhär, jag har så lite tid att det får bli resans guldkorn i bilder som ni får se här! Mer hinns inte med, men så är det ibland!
 
Koncentrationslägert Dachau
 
Massa bussresande i sol och påskafton i bussen
 
Vattentornet i Vukovar, i Kroatien, vårt första stopp relaterade till Kriget i Bosnien.
 
Det var blåsigt i Vukovar, men det var varmt och skönt! Elin var fotograf till denna blåsiga...
 
ÄNTLIGEN FRAMME i Sarajevo, en fantastisk stad!
 
Tunneln som byggdes och användes under belägrigen av Saravejo under kriget. 800 meter långt, 1 meter bred och 1,6 meter hög. Allt som transpoterades ut och in i staden gick genom denna tunneln under belägringen.
 
Halvdag i Sarajevo, underbar stad, vackra byggander, Bosnisk mat och bakelser, markander och härlig shopping. Liten egen upptäcksfärd. Ett hus i gåva från en skola, där besöket var mer än oplanerat. Solig hemväg till hotellet Saraj!
 
En väldigt tung dag i Srebrenica och Potocari, en av de tyngsta i mitt liv tror jag.
 
Sista kvällen i Sarajevo. Alkoholfri öl från lokala bryggeriet, turkiskt kaffe och en sista titt på utsikten.
 
Mot stadens Mostar, för att kolla på den gamla bron och se staden där blodiga stiridiheter mellan bosniaker och bosnienkroater ägde rum 1993.
  
Ett av de sista stoppen bli vackra Split i Kroatien. Från snö till palmer på en vecka!
 
Avslutar detta med en gruppbild på den underbara gruppen jag åkte med, 600 mil, sju länder på 11 dagar tillsammans, och de kommer nog förbli vänner till mig för livet!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0