STORT GRATTIS!

 
Länk
 
Jag är så glad att Torka aldrig tårar utan handskar vann så många pris på gårdagen, trots att den skedde i måndags, tvsända QX Gaygala. Adam och Adam förtjänar verkligen pris som årets duo, de har verkligen en fantastisk personkemi mellan sig som är så fint att se! Deras insatts som Benjamin och Rasums var helt fantastiskt bra!
 
Att själva tvserien Torka aldrig tårar utan handskar vann pris för årets bästa tv-program och att boken vann årets bästa bok betyder otroligt mycket. Det är en så otroligt viktig sak i vår Svenska historia som utspelar sig i böckerna, som har fallit i glömska. Men efter boken och serien har de som var med fått en chans att sörja på riktigt, så som Christer Lindarw sa på galan. Dagen jag blir lärare (för det ska jag baskemig bli) kommer boken och serien vara en viktig del i mitt utbildningsmaterial. Så viktigt är det att vi aldrig glömmer, så viktigt är det att vi inser allas lika värde och så viktigt är det att vi vet att våra styrande makter inte alltid är helt fläckfria och att de alltid gör rätt!
 
Jonas Gardell vann slutligen pris för årets Homo, och Kronprinsessan Victoria delade ut detta pris. Prinsessan höll ett väldigt bra tal, och läste en väldigt fin nominering om Jonas.Tacktalet som Jonas gav var både rörande och väldigt fyndigt.
 
Att vår Kronprinsessa är där och delar ut priset för årets Homo, att Soran Ismael vinner pris för årets Hetro och att en så viktigt berättelse som Torka aldrig tårar utan handskar vinner så många priser får mig att känna hopp. Hopp om att vi i Sverige kan bli ett ännu mer tolerant land och att vi är på god väg mot att bli ett fullständigt jämlikt samhälle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0