Temahelg, 20 dagar var till Bosnien del 1

Ojojoj, nu är jag så full av intryck, tankar och kunskap att jag knappt vet var jag ska göra av allt eller mig själv. Från igår kväll från till idag eftermiddag har jag varit på temahelg på Ljungnäs inför Bosnienresan. Jag har längtat, och det var helt klart värt väntan för det var verkligen en toppen helg! På fredagskvällen blev det bland annat praktisk info kring resan, finfint skådespel framfört av resans ledare. De berättade historien om Röda Korsets grundare Henry Dunant och hur organisation grundades. Visste du att Röda Korset har vunnit Nobels fredspris hela tre gånger, efter första världskriget, efter andra världskriget och 1963, då organisationen varit verksam i 100 år. Henry Dunant var den första som vann fredspriset 1901, och det vann han för grundandet av Röda Korset. Efter den gemensamma samlingen fick vi fritid att utmana varandra i sällskapsspel och ett litet kuddkrig innan sovdags, himlans trevlig kväll!
 
 
Elin, som kommer vara min rumskompis under resan! Både jag och hon klarade snarktestet så det kommer gå galant! Nedan är Elin och Becca i vilt kuddkrig!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0