Sportlovsmys

Igår blev jag uppringd av farmor på morgonen, småkusinerna som inte är så små längre (!) har sportlov denna veckan. De skulle vara hos farmor och göra kroppkakor, och de ville ha mig med! Det tackar man ju inte nej till! Väldigt spontant och trevligt.
 
För mig var det första gången att vara med under tillverkningen, och jag är väldig fascinerad av konsten. Att det bara går, och potatien blir rosa! Det var en så skön stämning i köket, som var i kaos men ett organiserat sådant . Min kusin Emily spelade fina musikstycken på pianot i finrummet, hon är riktigt duktig, och solen sken utanför på de dalande snöflingorna.
 
 
Farmor kan hugga i ordentligt hon!
 
 
Så gott blev det! På nått sätt ännu godare när man har hjälpt till å rullat dem själv.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0