Min vecka på Retro/vintagehörnan

Jag är engagerad i en frivillig verksamhet i Kalmar Röda Korsets ungdomsförbund, det är en Retro/vintagehörnan på Mötesplatsen Kupan. Vi i gruppen har ansvar för ett hörn i secondhandbutiken där vi riktar in oss på retro-och vingatekläder och prylar som kan locka en yngre publik. Det är verkligen jätteroligt och inspirerande att vistas i secondhandmiljön och kunna frossa i alla fina prylar och kläder som vi får in och som vi säljer i "hörnan".
 
Vi har delat upp vårterminens veckor mellan oss i gruppen och denna veckan var det min ansvarsvecka, vilket innebär att det är jag som har det största ansvaret att gör det fint och fylla på i hörnan. Att arbeta där prövar verkligen min återhållsamhet, det är ju så mycket fint jag vill köpa, men det kan jag ju omöjligt göra, det håller inte ekonomin för och jag har heller inte plats för det i lägenheten!
 
Såhär ser det ut i hörnan denna veckan
 
 
Stolarna är min personliga favorit, sitsarna är så fina! Synd bara att jag inte har någonstans att ställa dem!
 
 
PS: är detta en verksamhet du vill engagera dig i, hör av dig till mig! [email protected]
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0