Nu har jag valt, här är mitt liv!

Länk
 
LINKÖPING OCH KULTURVETENSKAP! Så kommer mina tre kommade år att se ut! Idag, om allt gick bra (har gjort ett tidsinställt inlägg, jobbar massvis nu), har jag sökt Kulturvetenskap i Linköping. Det är en treårig utbilning som lederfram till "Kulturvetare". Vad ska du bli när du blir stor Karin? Kulturvetare! Jag är verkligen så sugen på att börja läsa! På kulturvetenskapen läser man bland annat epokstudier, inom områderna historia, filosofi, konst- och litteraturvetenskap och hur dessa tre komponenter har påverkat varandra. Det kommer också bli mycket källkritik och kulturvetenskapliga metoder bland annat, underbart helt enkelt! Som den ljuvaste musik i mina öron.
 
 
Detta innebär ju att jag måste flytta ifrån min älskade lägenhet i augusti. Jag har förlikat mig med tanken och just nu är jag väldigt sugen på att få inreda en ny lägenhet. Kommer inte ha det som jag har nu, bara hälften av alla möbler och prylar får följa med (kommer nog inte ha plats för mer, studentboende..). Så nu ska jag bara hitta den där nya lägenheten, jag är i fullgång med letadet. Vet ni nått om boende i Linkan, hör av er till mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0