Vart ska vi resa?

Tog mig i kragen och fotade lite temafynd, nämligen VÄSKOR! Det finns ju så himla många fina retroväskor i loppisvärlden. Här är några balndade sorter och personliga favoriter. Först ut, min röda resväska, inhandlad på Östregårds antik för hela 20 kronor, den har varit med på många trevliga resor. Bandannat styrelseutbildningen med RKUF i Malmö förra våren.
 
 
Nästa väska fyndade jag på en garageloppis i Alstermo. En lite dokumentväska tillverkad just på Alstermo Bruk. Orginallappen satt kvar, så den va aldrig använd och jag tror jag betalade runt 150 kr för den. Just nu använder jag den att stuva stuvbitar i, och den står i tv-bänken, så jag kan njuta av den varje dag.
 
 
Väska nummer tre är en liten handväska som jag köpte i på en antikmässa utanför Stockholm. Den är i skinn och jag kunde inte motstå den underbara mönstret. Jag har än så länge bara vågat använda den en gång. vad jag fick betala minns jag inte, 200?? Säljaren sa att den vara i kamelskinn, det är verkligen mjukt och lent.
 
 
Sista väskan är en...cykelväska! Som jag har fått av snälla Ingemo! Den är väldigt smidig och den har rest många gånger mellan Stagneliusskolan och Jägarevägen, förståss fylld med skolböcker.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0