Vårtecken

Är på bloggen är det slumrade, det har sin förklaring. I april månad finns det inte en enda ledig dag, utan just nu är mitt liv fyllt av B-uppsats (som snart ska vara klar) och en riktigt spännande process som förhoppningsvis leder till en anställning på studentkåren! Det är helt enkelt så mycket spännande och kul som händer att det inte finns tid över till annat. Men utanför fönstret har det ju hunnit bli vår och det märks även i mitt liv. Här kommer mina vårtecken!
 
 
Jag firade in våren och påsken i Sandvik, familjens sommarstuga! NI anar inte hur lycklig denna platsen gör mig, och mycket för att det äntligen är pågång en massa förändringar med stugan. Nytt kök, ny toa, omändring och nya vanor, allt till det bättre. Det kommer vara så fint att åka hit genom hela livet, och att sedan ta över stugan så jag och mina kusiners familjer kan spendera sommar, vinter höst och vår där. Jag längtar redan tillbaka å där är alla renoveringarna bara påbörjade.
 
 
Här en bild från köket som va började renovera i helgen. att börja om från grunden men återanvända de gamla skåpen är så vi jobbar. Jag å mina kusiner ägnade dagarna åt trädgårdsarbete för att bereda plats åt hallonbuskar till sommaren!
 
 
Mitt andra vårtecken är att jag införskaffat ny inredning till balkongen! Här ska det solas och fikas en gång i kvarten i sommar, och när det blir lite varmare ska det också grönska ordentligt här! Längtar!
 
 
Ser kanske lite tråkigt å omysigt nu, men jag ska sy dynor med tyget nedan å men lite mer blommor så känns det som att det verkligen fin potential till mys!
 
 
Mitt sista vårtecken är att jag bytt till sommarmattan och sommarkuddarna, och även sommargardinen i köket! Är man uppvuxen i en värld av tyg och textil så har man sommar/vår, vinter och höstmatta! Man byter även gardin efter årstid, och äger dessutom en rejält lager dukar! Tant.
 

Hoppas ni får en fin april! Vi hörs igen i maj, då ska jag åka till London, fira Valborg med mina bästa tjejer från Kalmar och massa annat skojigt värd en plats i bloggen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0