En fredag i bilder

Här kommer ett stycke veckoslut i bilder! En helt vanlig fredag i mitt liv, inget speciellt hände men tänkte det kunde vara kul endå!
 
Fredagen började med frukost! Te, knäcke med sista räkosten och smoothie med banan och kiwi!  
 
Sedan var det dags att kicka igång dagen på riktigt, började med att brygga kaffe..

Och sedan var det bara att sätta igång med dagens plugg. Just nu håller jag på att skriva mitt uppsats-PM och fredagen ägnades åt att läsa in sig på forskningsläget....

 
...speciellt denna spännande avhandling ägnade jag mig åt!
 
Bästa med att plugga hemma, pyjamas hela dagen!

Sen pausade jag lite på tittade på mina fina tulpaner
 
Fyllde på energin med kaffe och hasselnötter, så gott! Pausade å kollade instagram...
 
Efter lite mer plugg va det dags för lunch, det blev en snabb pasta med tomatsås med oliver, parmesan och en rå äggula. Är inne i en period då jag äter ägg till typ allt!
 
Efter maten vattnade jag blommorna

 
Sedan var det dags att klä på sig och gå på ett fikamöte. På kulturvetenskapsprogrammet har man ordnat ett projekt där vi har en mentor i kulturbranschen i Östergötland. Min mentor Eva är kulturstrateg på kommunen i Motala. Hon är helt fantastiskt, så givande och peppande att sitta och prata med henne! Det blev kulturvetarsvart, å stora örhängen!
 
Efter gick jag en sväng till stadsbibblan och kollade lite källor till uppsatsen, typ 3e gången jag är där denna vecka, så jag börjar verkligen känna mig hemma där, haha! Kom hem med dessa, kunde inte låta bli å låna Per Åhlin-boken! Älskar ju honom!!
 
Jag hamnade även en sväng på bokrean, köpte BARA en bok! Har nämligen inte denna...

Jag hade sådana vårkänslor, och efter som det va fredag dessutom gick jag förbi ett bageri och köpte mig en Hagabulle som jag traskade hem med i en liten påse. Det blev en väldigt lyxig fredagsfika!
 
Sen pluggade jag lite till! Så blev det dags för middag, jag hade bestämt att jag skulle göra panerad kyckling och stuvad spenat, så det var bara å sätta igång!
 
Blev riktigt bra!

Pluggade sedan en liten stund till men sen packade jag ihop allt och tog helg! B-uppsatsbokhögen kallas det!
 
Avslutade dagen med att gals vin, tända ljus och film!
 
 
Hoppas vi fick en fin fredag ni också!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0