Astrid 100 år

Idag, exakt 100 år sedan, föddes min pappas mormor Astrid. 1915 alltså, och tänk vad som hänt sedan dess! 2 världskrig, ett kallt krig, så mycket ny teknik, nya tankar och nya ideal! Det är riktigt häftigt! Astrid dog för några år sedan, jag saknar henne fortfarande, vi hade en bra kontakt hon och jag. Hon va verkligen en liten gumma, alltså verkligen jättekort, med glimten i ögat. Alltid sju sorters kakor när man kom på besök. Hon hade världens mest gröna fingrar, blommor överallt och ständiga handarbeten. Jag är väldigt lik henne och jag hoppas att jag blir och är lik henne i sätt och sinne också.
 
 
Grattis på födelsedagen! Vi ses i himlen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0