Stockholms Weekend delux del 2 Stadsmuseet

På lördagseftermiddagen tog vi oss till Stadsmuseet, som pga att de ska stänga för renovering hade en sista gratishelg. Det va alltså TJOCK med folk där, gick knappt att se nått av utställningarna alls...men som tur var vad inte det de viktigaste egentligen. Jag ville mest bara se hur de såg ut för att kunna jämföra hur de blev när det öppnar igen 2017. Så spännande att få göra om ett museum helt från grunden!!!
 
Dessutom va det inte helt bortkastat att gå dit för de hade bokrea i shopen. Jag blev galen, gick loss och köpte 6 böcker för 250kr!
 
 
Det blev alltså 2 böcker om Fogelström, var av bibliografin va guld värd då jag inte hittat en fullständig lista på allt han skrivit men nu har jag de i snygg bokform, perfekt! Det ska tilläggas att jag ju samlar på hans böcker...
 
Resten är referenslitteratur till mina kommande B och C-uppsatser, folkhemmet och arbetarrörelsen! Perfekt det också alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0