Stockholms Weekend delux del 4 Sistadagen Historiska museet

Hela måndagen gick åt att shoppa! Vi va bland annat på Beyond Retro och shoppade loss som galningar! Jag köpte två klänningar och här är en instabild från provrummet! Vi va även och såg Mr.Turner på bio på kvällen, en mycket välgjord och bra film om målaren J.M.V Turners liv!
 
 
Sista dagen, tisdagen, gjorde vi ytterligare ett museebesök! På Historiska museet! Där tittade vi på guldskatten, å vikingar och båtyxor! Typiska gamla saker helt enkelt, men det va en skön "sista dagen"- sak att göra! Det är dessutom ett väldigt välgjort, informativt och fint museum, och de gillas utav den framtida museumanställda kulturvetaren!
 
Det blev bara mobilbilder! Vi tittade på gamla medeltida statyer, här ett urval av de allra mest knasiga eller vräkiga!
 
 
Jesus eller Elton John?
 
 
Sjukt plottrig altartavla..
 
 
Utställningens fulaste Jesusbarn!
 
 
Vår galna Erik XIV, som jag faktiskt är släkt med i rakt nedåtstigande led, kanske kan förklara mina tokerier?
 
 
Titta vem som lyckas få in Per Albin Hansson å folkhemmet ytterligare en gång till!
 
 
Nu är vi framme i idag! Vad händer i framtiden? Det är väl bara å vänta å se! Jag vet i alla fall att jag klarat av mina epokstudier då betyget sattes idag, mycket nöjd med resultat! På tisdag är jullovet slut för då börjar fördjupningen i historia och jag är sjukt pepp!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0