Visste du att..

 
 

När jag tittade igenom en massa bilder för årssummeringen hittade jag denna, som jag tror är min absoluta instagramfavoritbild. 

 

Visste du att konst förr, alltså som tex när den här van Gogh tavlan målades, iaf all konst innan den i konsthistoriens kronologi, inte hängdes på vita väggar? Det är ett ytterst modernt påfund och då ska vi kanske inte vara så rädda för att blanda mönster i tapet å tavlor på våra väggar idag. Hörde också för ett tag sedan att det finns en anledning till utöver pompa å ståt att ha en fet guldram som man ofta hade tavlorna i förr och det var för att reflektera in ljuset på själva målningen, vi snackar ju innan elektriciteten liksom..här varde ljus liksom!

 

Fast visst gillar vi det ljusa å fräscha, de har vi Karin och Carl Larsson att tacka för...skulle vara något jag gärna gör i sommar, att till Lilla Hyttnäs! 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0