Jordskott

Källa
 
Denna bilden av John Bauer speglar väldigt väl den stämning som finns i SVTs nya serie Jordskott. Fantastiskt bra serie och jag längtar till varje måndag för ett nytt avsnitt, å imon är det äntligen måndag! En av de två vackra Violflickorna hintade om att jag talat väl om serien så jag tänker att det kan vara på sin plats att göra en recension även här.
 
Serien är en hyllning till den svenska naturen, mystiken och mytologin och så spännande och lagom läskig att jag sitter med lätt gåshud hela timmen ut! Serien är en deckare som blandar in den svenska sagan i modern tid! En flicka har försvunnit och återfinns efter över 10 år, en pojke har precis försvunnit och flickan som kommit tillbaka beter sig inte "mänskligt". Det är den kvinnliga polisens, hon som har huvudrollen, dotter som är flickan som försvann och nu kommit tillbaka. Allt är mystiskt och som höljt i älvdans, ni vet den vita dimman som dansar på öppna platser i skogen. För att avslöja lite för mycket får vi inte bara möta människor, utan även sagans väsen, som på riktigt finns och lever mitt ibland oss. Det sägs att teamet bakom serien är inspirerade av Twin Peaks, och jag då som sett endel av serien, kan säga att det märks! Jag tycker att skådespelarna gör ett väldigt bra jobb dessutom! Helt fantatsikt helt enkelt och något ni verkligen borde ge en chans och titta på! Om inte annat kan man se den för att den ger ett otroligt vackert naturporträtt av den svenska skogen och älven.
 
källa
 
Avsnitten hittar du på SVT Play och börjar du nu hinner du se alla avsnitt innan de nya går på tv imon klockan 21.00! Kom igen!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Du har nu inspirerat mig till att börja titta på serien!

Svar: Åh så kul! :D Du kommer inte att ångra dig!
Karin Engelholm

2015-03-15 @ 23:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0